Açıköğretim Blog

Açıköğretim'e dair herşey

Açıköğretim Kayıt Dondurma 26 Nisan 2010

Açıköğretim herkesin bildiği gibi devam zorunluluğu olmayan, derslere girme mecburiyeti olmayan evinizden okuyabileceğiniz bir üniversite biçimi. Bazılarına göre evden okumak çok kolay gibi görünebilir fakat okuyanlar için durum tam tersidir. Bazı sebeblerden dolayı çoğy öğrenci açıköğretim kaydını dondurmak ister ve bunu nasıl yapacağını bilemez. Bize gelen sorular arasında bu sorunun cevabını merak eden çok kişi olduğunu farkettik ve bir yazı yazmaya karar verdik.

Önceki yıllarda açıköğretimde 2 yıl üst üste kaydını yeniletmeyenin kaydı siliniyordu. Geçen seneki düzenleme ile kayıt silinmesi tarihe karıştı. Kayıt silinme olayı kalkınca, kayıt dondurma işlemide çok basit oldu. Yapmanız gereken tek şey o yıl ki açıköğretim harcını yatırmamak. Açıköğretim harcınızı yatırmadığınızda kaydınız otomatik olarak donmuş olacak.

Yinede her zaman söylediğimiz gibi internet üzerinden hiç bir bilgiye güvenerek işlem yapmayın. ( Resmi internet siteleri hariç. ) Kaydınızı dondurmadan önce en azından ilinizdeki açıköğretim bürosunu arayarak yukarıdaki bilgiyi doğrulatın.

Ek bilgi olması için normal örgün öğretimde kayıt dondurma yapma aşamalarını sizinle paylaşalım dedik.

SÜREÇ ADI : Kayıt Dondurma Süreci
SÜRECİN SORUMLULARI:
ÜST SÜRECİ: Eğitim-Öğretim Süreci
SÜRECİN AMACI: Haklı ve geçerli bir nedenle öğrenimine ara vermek isteyen öğrencilerin kayıtlarının bir süreliğine dondurulması
SÜREÇ SINIRLARI : Öğrencinin dilekçe ile fakülte yönetim kuruluna kayıtdondurma isteğini sunmasıyla başlar, kayıt dondurma işleminin tamamlanmasıyla biter
SÜREÇ ADIMLARI :
  • Öğrenci dilekçe yazar ve fakülte yönetim kuruluna sunar.
  • Fakülte yönetim kurulu, haklı ve geçerli nedenler kapsamında
    dilekçeyi inceler. (”Anadolu Üniversitesi Senatosu” nun Haklı ve
    Geçerli Nedenler Konusundaki 03.10.2000 Tarihli Kararı’na göre)
  • Sonuç fakülte yönetim kurulu kararıyla açıklanır.
  • Sonuç olumlu ise, kayıt dondurma
    bölüme bildirilir.
  • Kredi alıyorsa Kredi Yurtlar Kurumuna bildirilir.
 

Yorum bırakın